דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהות הפיצויים לנפגעי תאונות אופנוע 

מאת    [ 20/07/2011 ]

מילים במאמר: 441   [ נצפה 3306 פעמים ]

רוכבי האופנוע בארץ ובעולם הינם חשופים לחלוטין לפגיעת כלי רכב בהם. מחד האופנוע הינו כלי רכב נוח וקל החולף בקלות על פני עומסי התנועה, מאידך הינו כלי רכב מסוכן ביותר המסכן את רוכבו פי כמה וכמה מאשר נהג ברכב אטום בעל ארבעה גלגלים.

ממחקרים בתחום עולה כי בכל 1000 תאונות אופנוע קיימים 15 הרוגים זאת לעומת 8.4 הרוגים במספר זהה של תאונה ברכב בעל 4 גלגלים. תאונת אופנוע מוגדרת כהתנגשות עם כלי רכב נוסף על הכביש, תאונה עצמית כתוצאה מהחלקה על הכביש, התנגשות במפגע בכביש וכיוצא בזה.

ביטוח חובה לאופנוע

חובה על בעל האופנוע לבטח את עצמו בביטוח חובה אשר יכסה נזקי גוף אשר עשויים להגרם לרוכב האופנוע. ביטוח מקיף או ביטוח צד ג' מכסה את הנזקים לרכוש אשר עשויים להגרם לאופנוע עצמו או לרכב אחר אשר מעורב גם הוא בתאונת הדרכים.

ביטוח החובה הינו יקר מאוד עבור רוכבי אופנוע משום הסיכוי הגבוה שלהם להנזק גופנית באופן קשה במהלך הנסיעה. על אף עלויותיו הגבוהות מאוד של ביטוח חובה לאופנועים, חובה על רוכביהם לבטח את עצמם בביטוח זה כדי למנוע מצב בו לא יכוסו נזקיה של תאונת דרכים אשר תקרה להם.

נוהל פיצויים כתוצאה מתאונת אופנוע

חשוב לציין כי בכדי לקבל את מירב הפיצויים לנפגעי תאונות אופנוע, חשוב להתייעץ עם עורך דין תאונות דרכים או עם עורכי דין נזיקין. עורכי דין אלו יהיו בקיאים בכל הכרוך בקבלת כל הפיצויים בעקבות התאונה. חיפוש עורכי דין יכול להיעשות דרך האינטרנט בו מוצגים שמותיהם של טובי העוסקים בתחום.

על נפגע תאונת הדרכים לזכור לאסוף פרטים מן הנהגים הנוספים אשר היו מעורבים בתאונת הדרכים. בנוסף לכך, חייב רוכב האופנוע הנפגע לקבל אישור מן המשטרה על תאונת הדרכים אשר קרתה לו. חשוב גם לשמור את כל המסמכים הרפואיים לצורך קבלת הפיצויים בעתיד לבוא.

סיבות אפשריות לתאונת אופנוע עשויות להיות רטיבות על הכביש, איבוד שליטה של האופנוע, רכיבה במהירות גבוהה מידי או תקלות טכניות באופנוע עצמו. הפיצויים לנפגע תאונת הדרכים יתקבלו דרך ביטוח החובה המבטיח פיצוי על כל נזק גופני אשר יגרם לרוכב האופנוע גם אם הוא האשם בגרימת התאונה.

איך אפשר לקבל את הפיצויים על התאונה מן הביטוח?

קודם כל על רוכב האופנוע המבוטח בביטוח חובה לוודא כי יש בידיו את המסמכים הבסיסיים לתביעה כגון: רישיון נהיגה בתוקף, רישיון לרכב דו גלגלי, פוליסת ביטוח ואישור של המשטרה. אם נגרם נזק גם לאופנוע עצמו ניתן גם להביא דו"ח משמאי רכב להערכת הנזק. הפיצויים יכולים להנתן כתשלום תכוף.

תשלום תכוף הוא תשלום הניתן באופן מהיר מחברת הביטוח כמקדמה לסכום הביטוח הכולל וזאת בכדי שיוכל רוכב האופנוע לממן את עצמו במצב של אובדן הכנסה כתוצאה מפגיעת גוף. רוכב אופנוע אשר לא מבוטח בביטוח חובה יכול לנסות לתובע את חברת הביטוח של הנהג המעורב בתאונה.

אורן שץ הוא מנהל אס.אי.או ישראל, המספקת שירותי קידום אתרים מקצועי במנועי חיפוש ושירותי שיווק באינטרנט.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב